П`ятниця, 20.10.2017, 06:24
Білокуракинська ЗОШ №1 Білокуракинська загальноосвітня школа
I-III ступенів №1
Білокуракине, Луганська область
Герб Білокуракинської ЗОШ №1
*** Гасло: "Вчись, розвивайся, перемагай!" *** Афоризм дня: "Розум, без сумніву, перша умова для щастя" (Софокл) Вітаю Вас Гість | RSS
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Середні ланки 5-8 кл

Адаптація п’ятикласників до навчання у середній школі

У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу. Одним із цих етапів є перехід учнів початкової школи у середню.

П’ятий клас – кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.

Але 5-й клас – це період адаптації до середньої ланки щколи.

АДАПТАЦІЯ - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.

Адаптація дитини до навчання у середній ланці школи відбувається не одразу. Це досить довгий процес, пов’язаний зі значними проблемами як об’єктивного, так і суб’єктивного характеру.

ПОРАДИ БАТЬКАМ УЧНІВ 5 КЛАСУ

1.  Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

 2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

 3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

 4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

 5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

 6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.

 7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

 8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.

 9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.

 10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.

 11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.

 12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.

 13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.

 14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.

 15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

· Головне - абсолютне прийняття дитини з усіма її перевагами і недоліками. Це запорука взаєморозуміння в сім'ї.

· Забезпечте своїй дитині дотримання оптимального для цього віку режиму дня і зручне робоче місце.

· Постарайтеся зрозуміти, з якими труднощами стикається дитина при переході з початкової школи в основну.

· Надихайте дитину на розповідь про свої шкільні справи.

· Регулярно розмовляйте з учителями Вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємини з іншими дітьми.

· Допомагайте дитині робити домашнє завдання, але не робіть їх самі.

· Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

· Ніколи не приймайте рішення поодинці. Коли батько і мати суперечать один одному – дитина не буде слухати жодного.

· Що стосується подарунків – ніякої надмірності. Ми розучилися відмовляти дітям. Відмова приносить більше користі, тому що навчає розрізняти необхідне від надмірності.

· Особливо значні зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли у шкільному житті відбуваються зміни.

· Об’єднуйтесь зі своїми близькими. Сім’я – це приватна республіка. Все повинно відбуватися разом: миття посуду, покупки, прибирання, вибір розваг, маршрути поїздок.

· У всьому дійте власним прикладом. Вимагати від дитини можна тільки те, що робиш сам.

· Радійте досягненням своєї дитини разом з нею. Не дозволяйте собі порівнювати його з іншими дітьми. Давайте оцінку вчинкам дитини, а не йому самому.

ГІМН ШКОЛИ
Гімн Білокуракинської школи №1
Форма входу
Пошук
Випадкові фото
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Погода